Baby Driver

Muzica dată la maximum, pedala apăsată până-n podea, pornim!

Edgar Wright, regizorul care ne-a adus Scott Pilgrim vs. the World și Shaun of the Dead. și scenaristul care ne-a adus Ant-Man, ne bucură cu un nou film de superclasă, Baby Driver. Fiindcă ăsta-i fără discuție unul din cele mai bune filme de anul ăsta, e perfect la toate capitolele. Nici nu știu de unde să încep. Oricine a văzut trailer-ul și a citit descrierea filmului de pe IMDB, și-a făcut o idee despre scenariu. În lumea interlopă intri, dar nu scapi atât de ușor, cam asta-i deviza filmului. Dar această premisă plată, care în mod normal ar promite clișee și lacune în scenariu în detrimentul scenelor de acțiune, e transformată într-o bijuterie de film. Ritmul nebunesc se menține de la un capăt la altul, cu scurte momente de respiro, răsturnările de situație îți dau lumea peste cap, actorii sunt unul mai impresionant ca altul, umorul îți face și el cu ochiul, iar muzica… Muzica e dată naibii.

Ce mi-a plăcut cel mai mult la acest film? Jocul actoricesc. Într-o peliculă în care ai trei colegi laureați ai premiului Oscar (Kevin Spacey, Jamie Foxx și Paul Williams), e greu să ieși prea tare în evidență. Cu toate acestea, Jon Hamm reușește să facă cea mai frumoasă figură. Desigur, eroul e Baby (Ansel Elgort), un personaj cu care ajungi să ții foarte repede, dar Hamm este incredibil. E rău și totuși are o sensibilitate aparte, e șarmant și fără milă atunci când trebuie, e omul surpriză. Nu spun mai multe, să nu vă stric bucuria de a vedea acest film. Ba da, mai adaug ceva: rolul lui Jon Hamm a fost scris special pentru el. Nu mă surprinde această informație după ce am văzut de ce este capabil în Baby Driver. Se zvonește că Jamie Foxx l-ar fi urmărit într-o scenă pe Hamm în prima zi de filmări și ar fi zis „E prea chipeș”, plecând apoi fără să mai spună un cuvânt. Îi dau dreptate.

Edgar Wright merită toate aplauzele fiindcă a adunat o distribuție extraordinară și a reușit să pună fiecare membru în valoare. Jon Hamm a fost preferatul meu, dar toți actorii au prestații excelente. De fiecare dată când Wright filma o scenă cu Foxx și Spacey, le șoptea colegilor săi: „Ăsta-i un cadru cu două Oscaruri!”. Jamie Foxx este înspăimântător de credibil în rolul răufăcătorului Bats, un descreierat care pare hotărât să facă numai cum vrea el. Kevin Spacey le dă clasă celor din generațiile noi portretizând un lider sigur pe sine și eficient, un adevărat creier al operațiunilor. Dacă până și Foxx rămânea adesea să urmărească scenele în care apărea Spacey, ce să mai zicem noi, muritorii de rând? Îți dai seama că un film de acțiune este bun atunci când și scenele în care nu sunt urmăriri, împușcături și curse de mașini sunt la fel de antrenante precum secvențele făcute de cascadori. Discuțiile de pregătire a jafurilor m-au distrat la fel de bine precum prima scenă din film.

Ca orice film de acțiune care se respectă, Baby Driver are niște secvențe de-ți stă inima în loc; Baby arată cât de priceput e la volan și face niște curse absolut demențiale. Care primesc o aură și mai îndrăzneață datorită felului aparent neglijent în care conduce, cu căștile în urechi. Spre bucuria publicului, și noi auzim ceea ce ascultă Baby, iar piesele sunt una și una! Bellbottoms, B-A-B-Y, Deborah, Brighton Rock sunt doar câteva melodii care ne distrează pe noi și-i permit lui Baby să evadeze în lumea sa. Edgar Wright a început să lucreze la acest film încă din 1995, terminând scenariul abia în 2011. Anii lungi în care a pregătit acest film au făcut ca pelicula să aibă un aer retro și modern în același timp, o combinație excelentă care se reflectă și în muzică și în felul în care arată și evoluează acțiunea și personajele. Cred că toți șoferii pot empatiza cu Baby și piesele sale, toată lumea are o piesă pe care îi place să conducă, nu?

Deși dominată de actori greu de surclasat, distribuția ne oferă și două actrițe frumoase și talentate, care condimentează și mai mult povestea. În timp ce Debora (Lily James) lui Baby e o chelneriță cumințică și visătoare, Darling (Eiza Gonzalez) a lui Buddy (Jon Hamm) e o păpușă periculoasă care probabil mânuiește armele precum mânuiește rujul sau rimelul. Lily are un farmec mai subtil și o prestație mai emoționantă, în timp ce Eiza e mai dură și emană o forță neobișnuită pentru o tânără de 27 de ani. Am rămas surprinsă de această alegere fiindcă Gonzalez e actriță de telenovele, care s-a reorientat în ultimii ani și a apărut în producții americane. Accentul e ireproșabil, iar rolul și l-a dus la capăt bine, deși personajul ei nu a fost scris la fel de frumos ca cel al lui James.

Emma Stone fusese inițial căutată pentru a-i da viață lui Debbie, dar aceasta a preferat să facă La La Land. Win-Win pentru toată lumea, fiindcă oricât de adorabilă ar fi Emma Stone, tot ar fi părut mai mare decât Elgort, care chiar are față de copilaș la cei 20 și un pic de ani. Un alt amănunt care merită menționat este faptul că toate scenele cu urmăriri de mașini au fost pe bune, filmate cu cascadori, fără efecte speciale sau vestitul ecran verde. Și vă zic din start, vi se face pielea de găină la câteva viraje de-ale lui Baby, conduce ca un descreierat și totuși o face excepțional de bine. Mașina roșie care apare și în trailer, cea din scena care deschide filmul, este un Subaru WRX din 2007, asta în cazul în care vreți să vă luați mașină nouă și nu știți ce model ar arăta mai cool vara asta. InterCom Film vă invită la cinema începând cu 30 iunie, nu ratați cel mai tare film al verii!

 

Ti-a placut articolul?
Inscrie-te la newsletter si noi iti trimitem toate noutatile saptamanal.

Postează un comentariu

Fii primul care comentează!

avatar
wpDiscuz