The walk: Sfidează limitele, fiecare vis începe cu un prim pas

0

                The walk: Sfidează limitele e dramă biografică 3D regizată de Robert Zemeckis, care s-a ocupat și de scenariu alături de Christopher Browne. Povestea e bazată pe evenimentele din viața artistului Philippe Petit, care a traversat pe 7 august 1974 distanța de 42 de metri dintre cele 2 turnuri gemene World Trade Center, la o înălțime de 412 metri, fără niciun sistem de siguranţă. În opinia mea: O NEBUNIE CURATĂ!!! Scenariul s-a bazat pe cartea scrisă de Philippe Petit, To reach the clouds. Filmul este un omagiu adus evenimentelor petrecute pe 9 septembrie 2001 la World Trade Center şi o incredibilă experienţă vizuală 3D. Am vizionat acest film în avanpremieră, azi de la ora 19:00, la cinema Dacia Reşiţa. Pe această cale ţin să le mulţumesc organizatorilor pentru invitaţie.

1

                Pe data de 7 august 1974, Philippe Petit, un acrobat francez, i-a surprins pe new-yorkezi cu o traversare la mare înălţime între cele două turnuri gemene ale World Trade Center, care erau aproape complet finisate şi doar parţial ocupate.  Pietonii grăbiţi s-au oprit din drumul lor ca să se uite în sus.  Ei au văzut imposibilul: un om dansa pe cer, aparent plutind în aer, fără niciun sprijin. Acum, patruzeci de ani mai târziu, Zemeckis ne pune în postura lui Petit şi vom asista la un spectacol epic pentru  marele ecran. Acţiunea ne va purta la ultimul etaj al turnurilor gemene, etajul 110.

2

                Philippe Petit (Joseph Gordon-Levitt) şi mentorul său, Papa Rudy (Ben Lingsley), sunt ajutaţi de către o echipă internaţională fără egal, care depăşeşte toate obstacolele, disensiunile, trădările şi nenumăratele limite pentru a-şi duce la îndeplinire planul lor nebunesc.

3

                E extraordinar cum filmul pune accent pe viața lui Petit înainte de 1974, ce-l face să devină acrobat și cum ajunge să vrea să traverseze distanța dintre cele 2 tunuri gemene pe sârmă. Pentru coordonatorul de efecte vizuale Kevin Baillie, acest proiect era extrem de atrăgător, datorită provocării imense pe care o reprezenta:  New York-ul anilor 1970, văzut de la sute de metri înălţime, dintre cele două turnuri, care s-au prăbuşit între timp, trebuia să fie creat de la zero. „Trebuia să refacem totul, de la holul de intrare din World Trade Center şi până la New York-ul anului 1974. Departamentul de scenografie a trebuit chiar să construiască pe platou o porţiune gigantică din acoperişul unuia dintre turnuri.  Era un decor gigantic, nemaiîntâlnit, împresurat de ceaţă, de pe care se putea vedea oraşul, care trebuia creat digital pe baza fotografiilor de epocă. Din păcate, clădirile pe care le arătăm nu mai există, dar ele trebuiau să arate 100% reale şi actuale, pentru că ele reprezintă centrul emoţional al filmului. Abia de curând s-a dezvoltat tehnologia care îţi poate reda astfel de imagini.  Iar acest lucru nu e posibil decât în cinematografie.  E interesant faptul că am găsit inclusiv oameni care-şi aduc aminte cum se schimbau culorile turnurilor, în funcţie de direcţia din care bătea soarele.  Noi vrem să aducem un omagiu acestor clădiri, atât pentru ceea ce reprezintă ele cât şi datorită senzaţionalei acrobaţii a lui Philippe”.

4

                Gordon-Levitt a învăţat să meargă pe sârmă de la nimeni altul decât de la însuşi Philippe Petit. A petrecut 8 zile cu acesta, lucrând umăr la umăr. A făcut ședințe de pregătire foarte obositoare de la 9 la 17 în fiecare zi. A început cu sârma întinsă pe jos, pentru ca la sfârșitul antrenamentelor, să poată să-și mențină echilibrul la 2,5 metri înălțime.

5

                Cea mai mare problemă pentru cei de la efecte vizuale a fost recreerea celor două turnuri de la World Trade Center. Recrearea turnurilor a constituit şi pentru scenografa Naomi Shohan şi coordonatorul de efecte vizuale, Kevin Baillie, cea mai mare provocare a filmului The Walk: Sfidează limitele.  Munca lor s-a împletit, concretizându-se într-un decor uriaş şi o recreare digitală a turnurilor, care a durat luni de zile. Prima lor problemă a fost să decidă care parte să fie reconstruită la propriu şi care parte să fie recreată digital. Bazându-se pe proiectele iniţiale ale World Trade Center, Shohan a conceput şi apoi construit colţul enorm al turnului de sud, de unde şi-a lansat Philippe „saltul”.  Deşi realizatorii ar fi trebuit să filmeze şi din Turnul de Nord, ei au reuşit să realizeze toate filmările pe colţul de acoperiş creat pe platou pentru că turnurile erau aproape identice; Shohan a schimbat doar amănuntele ce constituiau decorul de pe cele două acoperişuri. Echipa lui Shohan a construit un acoperiş foarte solid întrucât el trebuia să fie poziţionat chiar deasupra etajului 110, locul unde Philippe şi Jeff au stat ascunşi timp de ore întregi.

Nu uita sa citesti

Dolittle

Bad Boys for Life

6

                Desigur, adevăratul Philippe Petit s-a antrenat ani de zile ca să reuşească această performanţă; Gordon-Levitt n-a avut la dispoziţie decât 8 zile. Anumite mişcări pur tehnice nu şi le-a putut însuşi, aşa că realizatorii au folosit şi o dublură, pe Jade Kindar-Martin, unul dintre cei mai buni acrobaţi din ţară, care poate merge pe sârmă la mare înălţime şi care a fost antrenat de Rudy Omankowsky, Jr., fiul lui Papa Rudy, care l-a antrenat pe Philippe Petit. Kindar-Martin a mai realizat şi cascadoriile care îi depăşeau abilităţile lui Gordon-Levitt. Efectele vizuale au făcut ca totul să pară executat de Gordon-Levitt.

7

                The Walk: Sfidează limitele a fost filmat în 2D şi apoi convertit în 3D, de către experţii de la Legend3D.  Deşi conversiile în 3D au fost până de curând înconjurate de o aură negativă, Baillie subliniază că întreaga echipă a avut grijă, încă din faza de pre-producţie şi până în cea de post-producţie, ca toate deciziile pe care le lua să fie potrivite pentru un film 3D. El spunea că s-au preferat filmările panoramice cursive şi lungi, mai mult decât frânturile rapide, sacadate, tocmai ca spectatorii să aibă timp să absoarbă şi să exploreze mediul 3D pe care-l au în faţa ochilor.

8

                Pe scurt, e un film care merită vizionat pe ecran mare. Nu veți regreta banii dați pe bilet. Eu aștept să se lanseze pe Blu-ray 3D pentru a-l revedea.

[review]

[rwp-review id=”0″]

Ti-a placut articolul?
Inscrie-te la newsletter si noi iti trimitem toate noutatile saptamanal.
I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

Postează un comentariu

avatar