Cronică 24

Având în vedere că pe 5 mai începe în SUA 24: Live another day, m-am gândit să vă scriu despre acest serial. Probabil nu toată lumea nu l-a urmărit pentru că nu a știut despre ce este vorba. Din punctul meu de vedere, este cel mai bun serial dramă pe care a rulat vreodată pe un post de televiziune. Este cel mai creativ, imprevizibil și plin de suspans serial pe care l-am văzut vreodată. Deși risc să-mi pun anumiți cinefili „în cap”, țin să afirm că este mult mai bun decât Prison break. Acţiunea serialului se întinde de-a lungul a 8 sezoane. A câştigat premiul Emmy şi Globul de Aur pentru cel mai bun serial. Fiecare sezon are 24 episoade, acţiunea petrecându-se în timp real. Fiecare sezon relatează o zi din viaţa  agentului Jack Bauer, interpretat de Kiefer Sutherland. El este şi singurul actor care apare în toate cele 8 sezoane ale serialului. Fiecare episod relatează evenimentele petrecute pe o durată de 60 de minute.

Ceea ce m-a fascinat la acest serial este că acţiunea se petrece în timp real. Până acum în niciun serial nu am văzut o astfel de acţiune. Scenariul este foarte bine gândit şi nu lasă spectatorul să se plictisească nicio clipă. Dacă acest serial n-ar fi apărut în ziarul Adevărul nici nu aş fi ştiut de el. Din păcate s-au oprit după sezonul 2. Restul sezoanelor le-am vizionat din păcate online. Nu sunt un fan al filmelor/serialelor online dar în acest caz n-am avut ce să fac. Îmi place să am filmele/serialele preferate originale la colecţie. Dar cine ştie, poate după acest nou sezon va apărea serialul complet cu subtitrare în limba română şi în România.

În continuare voi încerca să vă descriu un sumar al fiecărui sezon.

Primul sezon începe la ora 12:00 în California. Jack Bauer (Kiefer Sutherland) are misiunea de a-l proteja pe senatorul David Palmer (Dennis Haysbert) de la un complot de asasinare, și să-și salveze familia, pentru că cei care sunt responsabili cu acest complot, i-au răpit familia. Ei caută să se răzbune pe Jack pentru o misiune care a avut loc în Balcani. Capul răutăților e nimeni altul decât Victor Drazen, interpretat de regretatul actor Dennis Hopper.

1

Al doilea sezon are loc 18 luni mai târziu și începe la ora 8:00. Jack trebuie să împiedice detonarea unei bombe nucleare în Los Angeles, apoi îl asistă pe președintele David Palmer pentru a găsi cine este vinovatul acestui atentat. Acest lucuru este necesar pentru a evita un război între SUA și țările din Orientul Mijlociu.

2

În sezonul trei acțiunea are loc 3 ani mai târziu. Ziua începe la ora 13:00. Jack trebuie să se reinfiltreze într-un cartel de droguri mexican, cu scopul de a opri comercializarea unui virus mortal. Între timp, Palmer încearcă să evite un scandal politic care i-ar putea afecta președenția. Jack și Palmer trebuie să coopereze și să-l oprească pe teroristul Stephen Saundres (Paul Blackthrone). Acesta a intrat în posesia virusului și vrea să-l lanseze în mai multe orașe americane, pentru a infecta populația.

3

În sezonul patru acțiunea are loc 18 luni mai târziu și începe la ora 7:00. De această dată Jack trebuie să salveze viața noului său șef, secretarul apărării James Heller și pe fiica sa, Heller Audrey Raines, atunci când sunt atacați de teroriști. Totul este mai complicat, deoarece Jack este îndrăgostit de Audrey. Cu toate acestea, Habib Marwan (Arnold Vosloo) folosește această deghizare pentru a lansa noi atacuri asupra Americii. Jack este forțat să utilezeze metotode neortodoxe pentru a-l opri, ceea ce duce la consecințe pe termen lung, atât pentru Jack cât și pentru Statele Unite ale Americii.

4

Acțiunea din sezonul cinci începe la 18 luni distanță la ora 7:00. Jack este considerat mort de aproape toată lumea, cu excepția câtorva prieteni apropiați. El este obligat să iasă la suprafață în momentul în care câțiva prieteni sunt uciși și lui i se înscenează moartea acestora. Achiziționarea de gaz paralizant pentru a proteja interesele petroliere americane în Asia eșuează și Jack descoperă o conspirație încercând să-i oprească pe cei responsabili.

5

Acțiunea din sezonul șase are loc 20 de luni mai târziu și începe la ora 6:00. Jack este eliberat după ce a fost deținut într-o închisoare din China în urma evenimentelor din sezonul 5. Teroriștii care vor să se răzbune pe Jack pun la cale un complot prin care să aducă dispozitive nucleare în America. Mai târziu Jack este forțat să aleagă între cei pe care îi iubește și securitatea națională, atunci când chinezii au pus ochii pe circuitele sensibile care ar putea declanșa un război între SUA și Rusia.

6

Între sezonul 6 și sezonul 7 urmează o pauză binevenită. Legătura dintre cele 2 sezoane este făcută printr-un film pentru televiziune numit 24: Redemption (24: Răscumpărarea). Filmul a fost lansat la noi de ODOEN. Acțiunea are loc 3 ani și jumătate mai târziu.De această dată Jack Bauer se află într-o țară fictivă din Africa – Sangala, unde încearcă să scape de investigațiile în ceea ce privește metodele sale utilizate în trecut. Dar nu durează mult până când Jack se întoarce în mijlocul acțiunii. El lucrează pentru prietenul său Carl Benton (Robert Carlyle) la o organizație de ajutorare a celor nevoiași. Țara este condusă de Juma, un dictator nemilos care impune legea prin violență, cu ajutorul colonelului Dubaku. Bauer și Benton vor încerca să salveze copiii africani care sunt recrutați și transformați în mașini de război.

redemption

Nu uita sa citesti

Sezonul șapte începe la 65 de zile după 24: Redemption. Ziua începe la ora 8:00. Jack este arestat de cei de la FBI atunci când firewall-ul este spart de aceleași persoane responsabile pentru conflictul din Sengala. Jack trebuie să descopere cine este persoana coruptă din anturajul președintelui Taylor (Cherry Jones). Ea este șantajată de o companie militară fictivă care încearcă să lanseze arme biologice pe teritoriul SUA. Jack trebuie să împiedice aceste atacuri.

7

Sezonul opt începe 18 luni mai târziu la ora 16:00. Jack este adus la CTU pentryu a descoperi un complot de asasinare a liderului islamic Omar Hassan (Anil Kapoor), în timpul negocierilor de pace cu președintele Taylor. Planul de intervenție al Rusiei implică o bombă murdară, care extremiștii islamici amenință să o detoneze în cazul în care Hassan nu este predat. Jack încearcă să pedepsească persoanele vinovate, în timp ce fostul președinte Charles Logan o convinge pe președinta Taylor să acopere aceste crime, în scopul protejării acordului de pace. Jack, în încercarea de a face dreptate devine fugar, fiind vânat atât de guvernul american cât și de cel rus.

8

Acțiunea continuă în noul sezon care va începe pe 5 mai în SUA. Acțiunea din 24: Live another day este setată la 4 ani după după acțiunea din sezonul 8 și îl găsește pe Jack Bauer în Londra.

Pentru o recapitulare a sezoanelor 1-8 și o prezentare a noului serial click aici.

S-a terminat 24: Live another day. Nu voi mai face niciodată greşeala să vizionez un serial în acelaşi timp cu SUA. Voi aştepta să se termine şi apoi îl voi viziona. Ce pot să spun despre această continuare a sezonului 8? Este un serial foarte bine gândit. Are doar 12 episoade, acţiunea este foarte concentrată şi nu îţi dă voie să te plictiseşti. E cel mai bun sezon dar şi cel mai trist.

another day

Acţiunea ni-l prezintă pe Jack Bauer la 4 ani după acţiunea din sezonul 8, în Londra încercând să prevină un alt atac terorist. De această dată preşedinte este James Heller (William Devane). Pe fondul preocupărilor în creștere de utilizare de drone militare americane în luptă, președintele James Heller efectuează o vizită istorică la Londra pentru a negocia un tratat pentru a continua să utilizeze drone pe teritoriul britanic. După ce a auzit zvonuri despre un atac iminent împotriva Heller, Bauer reapare în oraș, şi încearcă să prevină acest atac. Va fi ajutat de Chloe O’Brian (Mary Lynn Rajskub) şi de Kate Morgan (Yvonne Strahovski), un agent CIA care este verisunea feminină a lui Jack Bauer, căzut în disgraţie. De ce? Veţi afla urmărind serialul. Două lucruri vă mai spun: s-a creat un dispozitiv care să controleze acele drone şi în serial va apărea Cheng Zhi. Personajele principale sunt prezentate aici.

cheng

Finalul lasă loc de continuare. Speranţa mea este să continue. Producătorii s-au gândit şi la un serial în care rolul principal să fie Kate Morgan. Dar vom vedea ce se va concretiza.

audrey