Godzilla cronica

Unul dintre cele mai asteptate filme ale anului 2014 este Godzilla. A meritat? Bineinteles. De ce? Fiindca nu are nici cea mai mica asemanare cu originalul.

Nu vreau sa fac referire la nici o alta versiune Godzilla, ca e cea din 1998 sau 1954, pentru ca sunt total opuse. Godzilla a avut o campanie publicitara de succes, de la primele postere subtile la primele imagini in care nu se vedea clar monstrul, dar aceasta idee geniala au pastrat-o si in film, in sensul ca nu o sa-l vedeti prea mult, dar si cand il vedeti, o sa stati cu gura cascata.

Godzilla este un film bun, calitatea digitala… nu conteaza ca e 3D ca e IMAX, o sa aveti parte de aceleasi efecte vizuale, aceleasi sunete puternice care fac scaunele sa vibreze si aceeasi poveste noua pentru care aplaud, dar care ma lasa si cu semne de intrebare.

godzilla2

Regizorul Gareth Edwards a reusit sa transmita tot ce s-a putut in acest film, suspansul, teama, emotia si bucuria, avand o distributie care a ajutat si a ridicat nivelul filmului. Despre Bryan Cranston (Breaking Bad) pot spune doar atat, a jucat excelent, sa va uitati cum joaca Bryan Cranston cam 10 minute si sa va dati cu parerea.  Aaron Taylor-Johnson (Kick-Ass) a avut un rol important, cred ca cel mai important din tot filmul, nu vreau sa dau spoilere, va invit sa vedeti filmul.

bryan

Povestea filmului, cum am mai zis la inceput, a fost ceva nou, dar si socant. De ce nou? In primul rand, vor aparea asa numitele MUTO si tot ce va pot spune e ca Godzilla nu le prea agreeaza. De ce socant? Socant este finalul, dar si inceputul.

muto

Originile creaturilor sunt explicate foarte bine, imaginile din arhive si povestea cu bombele nucleare au creat o lume noua, o lume a monstrilor care se hranesc cu energie nucleara si care vor sa se inmulteasca. Godzilla este prezentat in toate aspectele lui, Dr. Ichiro Serizawa (Ken Watanabe – Inception) e singurul care il numeste pe monstru: Gojira si singurul care il intelege pe monstru, dar si rolul acestuia. In opinia lui, acesta este zeul care stabileste echilibrul natural, care a scapat de sub control.

Godzilla este un zeu, a fost realizat cu multa atentie, este urias, este puternic si spre surprinderea mea… dar mai bine mergeti sa vedeti filmul. Efectele speciale au fost superbe, orasele si mediul inconjurator, monstrul in sine, exploziile, de fapt va aduc aminte ce am zis mai sus: Gareth Edwards a reusit sa transmita tot ce s-a putut in acest film.

Intrarile lui Godzilla dar si a creaturilor MUTO sunt impresionante, Godzilla reuseste prin aparatia lui sa se impuna, sa isi arate forta si maiestria unui zeu. Dimensiunea acestuia, chiar daca a fost contestata: ca e prea gras, ca e mult prea mare, ca e urat, ca nu se vad detaliile acestuia. Eu va asigur ca nu e asa, incape pe ecran si incape printre cladiri, cand il veti vedea o sa ramaneti cu gura cascata.Va recomand sa va uitati cu atentie la scenele in care apare pentru ca vor fi putine.

godzilla

Accept si sunt de acord cu introducerea lui mai tarziu in poveste, inceputul e important, dar si elementul uman, care uneori nu e prezent sau nu e evidentiat asa de bine, dar ramane o coloana importanta in structura filmului.

Vorbind de coloane, ceea sonora pot sa zic ca a fost foarte buna, Alexandre Desplat e geniul din spatele acesteia, probabil il stiti pe Desplat, a mai compus pentru Argo, Zero Dark Thirty, Rise of the Guardians etc. Efectele sonore, melodiile au jucat un rol important in scenele de lupta, dar si in scenele de drama sau suspans.

Finalul a fost unul pur interesant, a fost socant dar intr-un mod placut, nu o sa va zic ce s-a intamplat, dar s-a intamplat.

In concluzie, va recomand sa il vedeti, sa va dati cu parerea, sa traiti emotia alaturi de regele monstrilor, sa va bucurati de calitatea efectelor si de coloana sonora, sa vedeti calitatile actoricesti ale lui Bryan Cranston dar si ale celorlalti actori si sa ne auzim cu bine.

Vizionare placuta!