Captain America: The Winter Soldier – recenzie

1

Ne aflam in perioada inter-Avengersiana si e momentul cand primim filmele particulare fiecarui erou in parte: Iron Man 3, Thor 2 si acum Captain America: The Winter Soldier. Ei bine, daca IM3 si Thor 2 au semi-esuat in a face sa progreseze povestea (ma refer la cea globala), Captain America: The Winter Soldier a reusit.

Daca in Phase One ( IM1, IM2, Thor 1, Captain America 1, Avengers), Iron Man a fost personajul relativ central, mi se pare ca in Phase Two se schimba atentia fie spre ceilalti, fie spre Captain America. IM3 a urmarit o atmosfera mai intunecata pentru Tony Stark (in ciuda comediei uneori exagerata de la Marvel), lasandu-l fara armuri si in salbaticie, iar povestea a fost mai personala si mai centrata pe o batalie interioara. Relativ aceeasi tema a fost urmarita si in Thor: The Dark World, asgardianul fiind preocupat mai mult cu alte lumi (si putin cu Londra), decat cu evenimentele post-invazie. Din cauza acestor 2 filme am avut asteptari mari catre o tema asemanatoare pentru Captain America: The Winter Soldier, dar am fost delectat cu un „Avengers 1.5”. Voi explica mai multe in randurile urmatoare.

Captain-America-The-Winter-Soldier-Chris-Evans-Samuel-L-Jackson

Regia

Regia fratilor Russo nu e la fel de cunoscuta ca cea a regizorilor Marvel precedenti, dar cu siguranta va fi de acum incolo. Cei 2 au urmarit scoaterea in evidenta a scenelor de actiune cu miscari foarte placute si naturale ale camerei. Am avut scene frumoase de urmariri, batai spectaculoase si in special un accent bine stabilit pe drama interioara a personajului si faptul ca el inca nu s-a adaptat la lumea in care s-a trezit din inghet. Mi-a placut foarte mult atentia acordata pe faptul ca el este un agent SHIELD, iar ca urmare este folosit in misiuni.

Am remarcat faptul ca dinamicitatea si pregatirea lui fizica (supraumana, evident) au fost scoase in evidenta mult mai bine decat in Captain America 1 sau in Avengers. Sa va pregatiti pentru niste scene foarte „badass”!

captain-america-new-costume2

Actori

Nu uita sa citesti

Chris Evans, din nou in rolul lui Cap, se descurca foarte bine! Adevarul este ca imi e greu sa fac comparatie cu alte interpretari ale personajului (o problema asemanatoare am avut si in privinta lui Thor), dar sincer nici nu simt nevoia. Personajul poate parea putin unidimensional, dar eu am impresia ca inca vor sa atraga atentia asupra temei de integrare in societatea moderna. Scarlett Johansson revine in rolul lui Black Widow (cu alta freza de data asta), in rol secundar, Samuel L. Jackson ca Nick Fury, Cobie Smulders in rolul Mariei Hill, iar de alte aparitii prefer sa nu mentionez deoarece as strica povestea. Am fost bucuros totusi ca zvonurile au fost adevarate, iar anumite scene legate de Captain America, filmate pentru Avengers , au fost incluse in acest film.

Ma abtin sa mentionez ceva legat de actorul din rolul negativ principal, deoarece ar fi un spoiler foarte mare, dar transmit un „big thumbs up”.

15-action-packed-photos-from-captain-america-the-winter-soldier

Scenariul

Punctul forte al filmului a fost scenariul! M-am asteptat la o poveste mai simplista, dar nu a fost asa. Este un aer de mister/conspiratii/”ceva putred”, pe toata durata filmului, iar concluzia acestui „aer” a fost una pe placul meu. Pot spune ca e o oarecare schimbare de situatie la care nu ma asteptam sau mai bine zis „inca” nu ma asteptam. Cei de la Marvel sunt de apreciat pentru complexitatea intregului univers cinematografic, deoarece in momentul de fata mi se pare ca tot ce a insemnat Phase One, exceptand Avengers, au fost niste povesti care au trebuit facute pentru a ne duce la povestile cu adevarat interesante. Astept cu nerabdare Avengers 2! Sincer, sunt curios cum va continua povestea in Agents of Shield (deoarece au anuntat ca vor face o intersectare a povestilor).

captain-america-the-winter-soldier-bucky-barnes-comic-con

Coloana sonora

Henry Jackman a fost compozitorul coloanei sonore, dar din nefericire nu a fost un punct forte. Nu ma intelegeti gresit, e o coloana sonora placuta, dar mi se pare inferioara in special in comparatie cu compozitiile lui Alan Silvestri (Captain America: The First Avenger, Avengers), Patrick Doyle (Thor, dar si Harry Potter and the Goblet of Fire) sau Ramin Djawadi (Iron Man, dar si Pacific Rim sau mai putin cunoscutul serial, underground as putea zice, Game of Thrones). Totusi este de apreciat ca a folosit laitmotivul principal din Captain America: The First Avenger.

P.S. Sunt 2 scene post-credits. Ambele importante!