Cronică Conan

Aș vrea azi să scriu despre un film care a avut majoritatea recenziilor negative. Azi l-am revăzut pe blu-ray 3D. Nu știu cum sunteți voi, dar eu unul sunt fascinat de 3D, chiar dacă filmul a fost convertit 3D în postproducție. Filmul a apărut în cinematografele noastre în 2011. Este regizat de Marcus Nispel, care a mai regizat Texas Chainsaw Massacre (2003), Pathfinder și Friday the 13th (2009). Filmul este un remake după filmul din 1982 în care a jucat Arnold Schwarzenegger în rol principal. În acest film rolul lui Conan este jucat de Jason Mamoa.

conan9

Dar cine este Jason Mamoa? Cu siguranță îl veți recunoaște din serialul Baywatch. El a jucat în acest serial din 1999 până în 2001, când serialul a fost anulat după 11 sezoane (242 episoade). El l-a jucat pe Jason Ioane. Pe atunci avea doar 20 de ani.  A mai jucat în serialul Stargate Atlantis din 2005 până în 2009 rolul lui Ronon Dex și bineînțeles a fost Khal Drogo în Game of thrones.

conan5

Conan a fost convertit 3D în post producție. Deși s-ar putea să-mi pun mulți cinefili „în cap”,  mie mi-a plăcut mult mai mult această versiune decât cea originală. În versiunea originală, Conan rostește doar câteva cuvinte aproape de finalul filmului.  Această nouă versiune este mult mai spectaculoasă și sângeroasă decât versiunea anterioară. Bineînțeles, din 1982 până în 20111 au evoluat și efectele speciale. Ajutat de aceste efecte, filmul aduce în plus o perspectivă mult mai sumbră asupra trecutului lui Conan și scenariul este astfel gândit încât reușește să treacă mai departe de latura sa războinică. În plus, ne prezintă mult mai multe din aventurile lui înainte să devină un adevărat războinic.

conan2

Deși este posibil să cunoașteți synopsis-ul, eu tot o să fac o scurtă prezentare a noului Conan:

Naratorul acestui film este nimeni altul decât Morgan Freeman: „Pe vremea când Atlantida se scufunda între oceane și fiii lui Aryas se aliau, exista o lume la care nici nu puteți visa, când regate mărețe se întindeau pretutindeni. Apoi a luat naștere întunecatul Imperiu Aheron, unde Necromanții haini căutau secretele reînvierii. Ei au meșterit o mască din oasele regilor și le-au trezit furia cu sângele urat al fiicelor lor. Masca a convocat spirite malefice de neimaginat și le-a dăruit puteri pe care niciun muritor n-ar fi trebuit să le aibă.

conan6

Aheron a înrobit lumea civilizată. Doar triburile barbare se salvează și acestea s-au aliat împotriva lor. Masca a fost distrusă și Imperiul Aheron a decăzut. Fiecare trib a păstrat o singură bucată din mască pentru ca niciun om să nu încerce să refacă masca și să afunde din nou lumea în haos și decădere. Bucățile au fost împrăștiate în toată lumea și-au rămas ascunse secole întregi. Dar profeția vorbea despre un om care va reclădi masca într-o bună zi și va conduce lumea. Astfel a luat sfârșit era Hyboriană, o epocă întunecată și brutală. Atunci s-a născut și un prunc, născut în luptă. Numele lui este Conan. ”

conan7

Conan este copilul lui Corin (Ron Perlman) și vrea să devină un mare războinic ca tatăl său, mama sa fiind ucisă în luptă în timp ce-l năștea. El din păcate trebuie să asiste la uciderea tatălui său fără să poată face nimic. Asistă inclusiv la masacrarea tribului din care făcea parte, de către mercenarii lui Khalar Zym (Stephen Lang). Khalar Zym îi ucide pe cei din trib pentru că vrea să unească masca lui Acheron pentru a-și readuce nevasta la viață și să cucerească Hyboria. În acest aventură, Khalar este ajutat de fiica sa Marique (Rose McGowan), care este o puternică vrăjitoare, aceasta moștenind puterile de la mama sa Maliva.

conan11

Fiind singurul supraviețuitor, Conan este nevoit să supraviețuiască într-o lume ostilă; devine pirat, pentru ca mai apoi să devină războinic. Astfel Conan va deveni un bărbat puternic, curajos, care îi ajută pe cei fără niciun fel de ajutor. Singura lui dorință este să-și răzbune tatăl. Dar înainte să ajungă să-și răzbune tatăl, Conan se va lupta cu creaturi diabolice și monștri marini. Între aceste lupte Conan va descoperi ce înseamnă iubirea, acesta îndrăgostindu-se de Tamara (Rachel Nichols). Datorită curajului său, Conan va deveni singura speranță a locuitorilor din Hyboria.

conan10

Conan este unul din cele mai sângeroase filme pe care le-am văzut, semănând foarte mult cu 300 – Eroii de la Termopile. Singura diferență este că în Conan, sângele sare afară din ecran (bineînțeles la varianta 3D). Filmul este foarte bine realizat și este un film pe care fanii acestui gen nu au voie să-l rateze. Din punctul meu de vedere, elementele forte ale acestui film sunt imaginea și efectele speciale.

conan12

Spuneam la începutul cronicii că acest film scoate la iveală și latura emoțională. Marcus Nispel ni-l prezintă pe Conan care este nu este mulțumit de sine însuși. Nu este luptătorul care visa să devină și trăiește având un singur scop: să răzbune moartea tatălui său. În căutarea răzbunării, Conan măcelărește tot ce-i iese în cale.

În acest film o veți recunoaște pe Alina Pușcău jucând rolul Larei, o sclavă. Din păcate are o scurtă apariție și face ce știe ea cel mai bine: apare topless și zâmbește frumos.

conan15

Rachel Nichols o interpretează pe Tamara, o femei superbă pe care Khalar Zym o vrea în viață, deoarece în corpul acesteia vrea să transfere sufletul soției sale moarte, Maliva. Ea este „prințesa” acestui film. Este foarte neajutorată și are nevoie tot timpul de ajutorul musculosului Conan. Între cei 2 chiar se înfiripă o poveste de dragoste. Mai potrivit decât Jason Mamoa în rolul lui Conan, nu văd cine ar fi fost. El se potrivește de minune în rolurile de războinic. E un actor înalt și musculos.

conan14

Stephen Lang, care îl interpretează pe Khalar Zym, joacă excelent rolul negativ. De-a dreptul îl urăști și vrei să moară. L-am văzut și în Avatar, dar nu mi-am imaginat că poate fi așa credibil în rol negativ.

conan16

Înainte să criticați acest film, ar fi bine să revedeți varianta din 1982 cu Arnold Schwarzenegger. Între cele 2 filme este o diferență de 29 de ani. Se vede că imaginea este mult mai bună, deoarece tehnologia a avansat enorm în 29 de ani.  Gândiți-vă, la început au fost casetele video, apoi au apărut DVD-urile și acum sunt de actualitate discurile blu-ray. La fel a fost și cu muzica, care era înregistrată pe casete audio, plăci de pick-up și mai apoi pe CD. Asta este lumea în care trăim. Toți evoluăm. Ca să închei această cronică, vreau să vă spun că acest film este mult mai antrenant. Vreau să vă spun că am încercat să revăd vechiul Conan, dar am adormit. Cinstit, îmi și pare rău că l-am cumpărat pe DVD. Dar între timp l-am dat cadou unui fan înfocat al primului film.

conan13

Ca de obicei, pentru cei care nu au vizionat încă filmul, vă las să urmăriți trailer-ul filmului:

Filmul s-a lansat la noi pe DVD și blu-ray 3D. Filmul nu cred că-l veți mai găsi pe DVD pentru că a apărut și în ziar, iar mai apoi s-a vândut cu 5 lei în magazinele DEDEMAN.