Cronică Godzilla

Îmi încep cronica prin a face comparație între Godzilla de acum 16 ani, regizată de Roland Emmerich, cunoscut că a regizat succesele Independence day, The day after tomorrow, Stargate, 2012, The patriot, The 13th floor, White house down, Universal soldier și Godzilla 3D regizat de Gareth Edwards.

dead

Godzilla 3D este o întoarcere la origini, dar lipsită de profunzime, mie nu mi-a transmis nimic. Singura problemă cu Godzilla 3D este că Godzilla apare foarte puțin, cam 30 de minute în tot filmul. Rolurile principale sunt deținute de creaturile care ne atacă, MUTO. Din punctul meu de vedere Godzilla 3D trebuia să se numească MUTO. Faţă de varianta lui Emmerich, nu bombele nucleare l-au creat pe Godzilla, bombele nucleare fiind folosite pentru a-l distruge. Bineînţeles că nu reuşesc, şi „drept răsplată” că au încercat să-l omoare, Godzilla de această dată luptă pentru omenire. Ce mi-a plăcut la Godzilla 3D? Flama albastră pe care Godzilla o foloseşte în lupta cu MUTO. Godzilla este imens, având înălțimea unui zgârie nori.

godzilla 3D

Însă Godzilla regizat de Emmerich este o reinterpretare mai realistă a poveștii originale, cu un monstru care seamănă cu un dinozaur, un fel de iguană bipedă care a suportat mutaţii cauzate de radiaţii în urma unui incident în Polinezia Franceză. Filmul a avut un buget de 130 milioane dolari și a avut încasări de 378 milioane dolari, Godzilla având succes inițial. Filmul a fost gândit ca o trilogie, dar recenziile negative primite de la public și critici au făcut ca aceste continuări să nu mai fie realizate. În schimb, a fost creat un desen animat Godzilla, care continuă aventurile filmului. Țin minte că am văzut animaţia pe ANTENA 1 prin 1999, dacă nu mă înșel.

action

Godzilla începe cu o serie de teste nucleare făcute de francezi în Oceanul Pacific, mai exact în Polinezia Franceză, la care privesc câteva iguane marine. Apoi acțiunea se mută în prezent, când un vas de pescuit japonez este atacat de un monstru marin nemaiîntâlnit și un singur om supraviețuiește acestui atac. Traumatizat, fiind pe patul de spital, este luat la întrebări de un francez misterios. La orice întrebare care îi este adresată, dă un singur răspuns: „Gojira”.

gojira

Omul de știință Niko Tatopolous, care investiga mutații ale râmelor ce fuseseră afectate de explozia centralei nucleare de la Cernobîl, este chemat să investigheze urmele lăsate de un animal uriaș, care este un rezultat al exploziilor nucleare. Reptila uriașă nu este nimeni alta decât Godzilla. Ea își urmează drumul spre Nord, către Manhattan, făcând ravagii. Armata americană își unește forțele pentru a nimici această creatură. Dar este asta de ajuns pentru a salva populația din New York?

anfry zilla

Ce mai este interesant în acest film? Veți vedea baby zilla.

baby zilla

Godzilla a avut mai multe nominalizări la zmeura de aur (cel mai slab film, cea mai slabă actriță în rol principal, cel mai slab remake sau sequel, cel mai slab regizor, cel mai slab scenariu) și a câștigat 2 zmeure de aur (cea mai slabă actriță în rol principal şi cel mai slab remake sau sequel). În schimb a câștigat Premiul Saturn pentru cel mai bun efecte speciale.

fish

Acest film îi are în rolurile principale pe:

– Matthew Broderick – Dr Niko Tatopolous. S-a făcut cunoscut cu rolul lui Ferris Bueller din filmul Ferris Bullers day off, pentru care a primit și un glob de aur. Printre alte filme cunoscute în care a jucat amintesc: Glory, Inspector Gadget, Cable guy și The lion king (vocea lui Simba adult);

nick

– Jean Reno este Philippe Roaché, francezul desemnat să conducă o echipă pentru a stopa Godzilla. El a mai jucat în Ronin, Crimson rivers, The Da Vinci Code, Mission: ImpossibleLes visiteurs, The pink panther și să nu uit de cel mai important rol al său, 0care l-a făcut cunoscut internațional, Léon: The professional;

jean reno

– Maria Pitillo este Audrey Timmonds. Singurul film în care am recunoscut-o a fost în Natural born killers unde a interpretat-o pe Deborah;

Maria-Pitillo

– Hank Azaria e Victor Palotti, poreclit Animalul, pentru că este așa de înnebunit pentru știri de senzație, încât își riscă viața. Pe Hank Azaria sigur îl știți, pentru că îl interpretează pe vrăjitorul Gargamel în Smurfs;

hank azaria

– Kevin Dunn este colonelul Hicks. El este cel care îl întrerupe pe Dr Niko din studiul râmelor. Cu siguranță îl veți recunoaște pentru că a jucat în Hot shots!, Dave, Chain reaction, Small soldier, Snake eyes, Unstoppable și trilogia Transformers, unde l-a interpretat pe tatăl lui Sam. Cel mai recent l-a interpretat pe maiorul Ken Quesada în serialul HBO True detective.

dunn

Dacă ar fi să mă întrebați care versiune o prefer dintre cele 2 filme americane, aș spune că prefer această versiune, pentru că Godzilla apare în toată splendoarea ei, chiar dacă nu luptă pentru omenire ca în noua versiune. Din punctul meu de vedere este o versiune foarte reușită, care nu a fost apreciată la acea vreme, dar eu nu sunt critic, sunt doar un cinefil care-și dă cu părerea.

trapped

În continuare vă las să urmăriți trailer-ul filmului:

Filmul s-a lansat și la noi în format 4k, pe blu-ray 4K. Eu azi l-am văzut a 3-a oară în acest format.