Festivalul International de Film Independent ANONIMUL, editia a X-a, 9 – 18 august 2013

0

Ediţia aniversară a Festivalului Anonimul se va desfășura în perioada 9- 18 august, la Sfântu Gheorghe, în Delta Dunării. Ediţia ne aşteaptă cu multe surprize cinematografice – în competiţie luptă pentru inima publicului An Afghan Love Story, A Fallible Girl şi The Major, plus un titlu românesc.

anonimul

Wajma (An Afghan Love Story)
Regia Barmak Akram, Afganistan- Franţa, 2013
Cel mai bun scenariu, Festivalul de Film Sundance 2013

Un tată afgan are de ales între a apăra sau nu atunci când fiica sa este sedusă şi lăsată gravidă de către un frumos tânăr. Wajma era doar o tânără cu ochi mari atunci când l-a întâlnit pe Mustafa pentru prima oară, şi nu a luat mult până să se aprindă pasiunile. Atunci când Wajma rămâne însărcinată, Mustafa o acuză că l-ar fi înşelat. Situaţia devine şi mai instabilă atunci când tatăl Wajmei intră în tablou, trebuind să ia măsuri. Însă cum îşi va canaliza el furia, şi cine va avea, în cele din urmă, de suferit?

Harmony Lessons
Regia Emir Baigazin, Kazahstan-Germania-Franţa, 2013 
Ursul de Argint pentru imagine – Aziz Zhambakiyev, Berlinale 2013 
 Menţiunea Specială a Juriului, Tribeca 2013

În timpul unei vizite medicale, Aslan, un băiat de 13 ani, este umilit în faţa colegilor. Incidentul îi declanşează o tulburare latentă de personalitate: chinuit de îndoieli, se luptă să fie curat şi perfect, încercând să controleze totul în jur. Obsesia aceasta îl duce pe Aslan, care locuieşte împreună cu bunica sa într-un sat din Kazahstan, în situaţii din ce în ce mai dificile, de care Bolat, unul dintre cei care îl terorizează pe Aslan, nu e deloc străin: Bolat le cere taxă de protecţie copiilor mai mici, iar pe Aslan îl dispreţuieşte. În primul său lungmetraj, Emir Baigazin subliniază problemele individului în faţa marginalizării şi a violenţei. Pe fundalul escaladării violenţei din viaţa publică şi narat într-o serie de tablouri austere şi de scene simbolice din lumea animală, povestea e a unui băieţel care îndrăzneşte să riposteze, asumându-şi prin asta toate riscurile.

 My Dog Killer
Regia Mira Fornay, Slovacia- Cehia, 2013
Hivos Tiger Award, Festivalul Internaţional de Film de la Rotterdam, 2013

Cu o distribuţie alcătuită din actori amatori, povestea filmului are în centru pe Marek, de 18 ani, care locuieşte la graniţa slovacă împreună cu tatăl său. Anturajul său e compus din nişte huligani rasişti a căror companie e departe de a fi plăcută, aşa că singurul prieten este câinele său, Killer. Atunci când Marek descoperă un adevăr neplăcut despre mama sa plecată, pe fondul problemelor mentale băiatul pune la cale un act de cruzime.

Grand comme le Baobab
Regia Jeremy Teicher, Senegal- SUA, 2012 
Premiul pentru Cel mai bun film acordat de Juriul Doha-Giffoni, Festivalul de Film Doha-Tribeca, 2012

Coumba şi surioara ei Debo sunt primele care merg şcoală din familia lor dintr-un sătuc african îndepărtat,plecând la oraş pentru asta. Însă atunci când un incident pune în pericol viitorul familiei, tatăl hotărăşte să o vândă pe Debo, de numai 11 ani, într-o căsătorie aranjată.Trebuind să aleagă între loialitatea faţă de familie şi planurile ei de viitor, Coumba pune la cale un plan secret de a-şi salva surioara de la o soartă aleasă de alţii.O voce a tinerei generaţii din Africa, Grand comme le Baobab (Tall as the Baobab Tree) arată o familie care luptă să îşi găsească identitatea la marginea lumii moderne … unde noţiunile de bine şi rău nu sunt întotdeauna clare.

The Major/Mayor
Regia Yuri Bykov, Rusia, 2013
Semaine de la Critique, Cannes 2013
Horizons, Festivalul Internaţional de Film de la Karlovy Vary, 2013

O dramă poliţistă electrizantă, acest film rus îi consolidează reputaţia regizorului Iuri Bykov: arătând cum lucrurile pot evolua de la rău la mai rău atunci când o mână de poliţişti corupţi încearcă să muşamalizeze un accident rutier, acest film poliţist face din filmul de gen o variantă particulară pentru Rusia, una cinică.

A Fallible Girl
Regia Conrad Clark, Marea Britanie-China, 2012
Premiul al II-lea – Sectiunea lungmetraj, Gulf Film Festival- Dubai, 2013

O tânără chinezoaică a demarat o afacere în deşertul arab: o crescătorie de ciuperci. Însă e vorba aici de ambiţie, iubire, dezrădăcinare şi de ciocnirea culturilor diferite, toate într-un film impresionant din punct de vedere vizual al unui regizor cosmopolit – Conrad Clark – dar care locuieşte în China. O poveste dintr-o lume nouă. Peste 80% din populaţia din Dubai vine din afara Emiratelor Arabe Unite. Aceşti imigranţi aproape că nu au drepturi: muncesc din greu, trăiesc frugal, economisesc cât pot, apoi pleacă. Chinezoaica Lifei face excepţie: deşi la rândul ei imigrantă, are planuri de antreprenoriat şi vrea să se redescopere ca om de afaceri. Împreună cu prietena ei Yaya, porneşte o afacere: creşterea ciupercilor. Yaya se retrage la primele semne de eşec, aşa că Lifei e lăsată pe cont propriu. Angajează muncitori din Bangladesh, îşi vinde lucrurile, caută investitori. Şi totuşi, atunci când reuşeşte în sfârşit, este constrânsă de situaţia familiei să revină în China. Ca şi străină şi femeie în acelaşi timp, Lifei are un dublu handicap în lumea arabă, condusă doar de bărbaţi. Filmul arată duritatea vieţii din Dubai, dar are un final purificator: în cădere, Lifei se redescoperă.

Matei copil miner
Regia Alexandra Gulea, România-Germania-Franţa, 2013
Premiul Lino Miccichè şi Premiul Publicului Tânăr, Festivalul Internaţional de Film de la Pesaro, 2013

Matei locuieşte cu bunicul său într-o regiune minieră din România. Părinţii lui au plecat să lucreze în Italia. Între bunic şi copil se formează o relaţie foarte strânsă, dar, în urma unui incident la şcoală, Matei este exmatriculat pe nedrept. Bunicul reacţionează violent şi încrederea lor reciprocă este distrusă. Matei fuge de acasă.

Ti-a placut articolul?
Inscrie-te la newsletter si noi iti trimitem toate noutatile saptamanal.
I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

Postează un comentariu

avatar