0

Mothers’ Instinct este un thriller psihologic regizat de Benoît Delhomme după un scenariu scris de Sarah Conradt.

Din distribuție fac parte: Jessica Chastain, Anne Hathaway, Josh Charles și Anders Danielsen Lie.

***

Am văzut Mothers’ Instinct la Cinema City Sun Plaza, mulțumită invitației primite de la Vertical Entertainment.

În suburbia americană bogată din anii 1960, populată de mașini strălucitoare, peluze îngrijite și garduri albe, vecinele Alice (Jessica Chastain) și Celine (Anne Hathaway) se bucură de o prietenie strânsă, care trece peste aspectele mai banale ale vieții domestice. Cu toate acestea, atunci când are loc o tragedie, legătura lor se destramă. Vinovăția, durerea și paranoia alcătuiesc un amestec amețitor în acest remake în limba engleză al filmului din 2018.

Regizorul filmului original, Olivier Masset-Depasse, ar fi trebuit să se ocupe de regie, dar, când a trebuit să părăsească proiectul, Benoit Delhomme i-a luat locul și și-a făcut, astfel, debutul regizoral. Această versiune este foarte apropiată de original, care se bazează pe un roman de Barbara Abel. Alimentat de puterea vedetelor Chastain și Hathaway (care au mai lucrat împreună la filme precum Interstellar), acest remake în limba engleză are un potențial uriaș.

Nu uita sa citesti

Inside Out 2

Related Posts

Încă de la început, experiența lui Delhomme ca director de imagine (la filme precum Lawless, The Theory Of Everything) este evidentă în fiecare cadru compus cu acuratețe. O secvență de deschidere aduce imediat o notă ciudată; Celine (Hathaway) culege flori din grădina ei însorită și luxuriantă, în timp ce vecina ei Alice (Chastain) o privește prin perdele, învăluită în umbră. Partitura lui Anne Nikitin este amenințătoare atunci când Alice intră în casa lui Celine, doar pentru ca filmul să răstoarne imediat așteptările cu o petrecere aniversară surpriză, care evidențiază relația puternică, stabilită de mult timp între cele două femei.

În timp ce Alice și Celine nu ar putea fi mai diferite – prima frustrată de viața de casnică și disperată să se întoarcă la slujba ei de jurnalistă, cea de-a doua fericită cu soarta ei tradițională – ambele își adoră fiii de opt ani. Evident, Alice nu-și dorește un alt copil, în timp ce Celine nu poate avea altul. Totul se schimbă atunci când fiul lui Celine, Max (Baylen D. Bielitz), suferă un accident tragic. În săptămânile care urmează, Celine o îndepărtează pe Alice, părând să o învinovățească pentru că a fost martoră la accidentul lui Max, dar nu a putut să-l oprească, apoi începe să se consoleze petrecând timp cu fiul lui Alice, Theo (Eamon O’Connell).

La început, comportamentul puțin ciudat al lui Celine ar putea fi pus pe seama durerii sale, care l-a dus pe soțul ei Damien (Josh Charles) într-o depresie debilitantă. Scenariul lui Sarah Conradt-Kroehler este cel mai puternic aici, surprinzând șocul inițial și amorțeala ulterioară a lui Celine, apoi încercările disperate ale acesteia de a reveni la un fel de normalitate; prezentându-se la școala lui Theo, organizând petreceri ciudate. Întreaga ei identitate era legată de fiul ei, iar încercările ei de a acoperi golul din viața ei sunt dureroase.  

Atunci când Alice începe să devină suspicioasă cu privire la motivele lui Celine, propriul ei istoric de sănătate mintală o împiedică să-și convingă soțul Simon (Anders Danielsen Lie) să o creadă. Din acest moment, filmul începe să crească tensiunea, ambele femei fiind conduse de sentimente de durere, vinovăție și paranoia – pe care, în acest mediu, nu le pot exprima în mod corespunzător – iar ambii soți dispărând inutil în fundal.

Distribuit de Vertical Entertainment, Mothers’ Instinct a ajuns în cinematografele din România.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata